آسمانی

همیشـــــه چشــــم به آسمان دارم... حال عجیبیست... دیدن همان "آسمانی" که... شاید "تو"... دقایقی پیش به آن نگاه کـــرده ای...!

آسمانی

همیشـــــه چشــــم به آسمان دارم... حال عجیبیست... دیدن همان "آسمانی" که... شاید "تو"... دقایقی پیش به آن نگاه کـــرده ای...!

پاسخ به شبهه «در کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای به جایگاه زن نشده!»

متن شبهه:
"اینجا مردمش چشم گوش خود رابرای دیدن و شنیدن حقیقت بسته اند.
آنها نمی خواهند حتی لحظه ای اندیشه کنند ...
آنها از خداوند بهشت می خواهند ... حوری و غلامان. این برای مردان این دیار ...

اما من نمی دانم که زنان فریب خورده سرزمین من از بهشت چه می خواهند؟ در

کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای نشده است که مزد زنان در بهشت چیست ؟؟؟...

ﺯﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ؛ ﺣﺘﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻗﺎﺭﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ!
ﺻﺪﺍﯾﺶ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻦ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺻﻒ ﻧﻤﺎﺯ، ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ.
ﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﮑﺒﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻪ ﭘﯿﺶ ﻧﻤﺎﺯ.
ﺩﺭﺱ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﻧﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻣﯿ ﺸﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ!
ﮔﻮﺵ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﮐﺮ؛ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ!!"

(جهت مشاهده متن و پاسخ کامل شبهه،ادامه مطلب را کلیک نمایید) 

 پاسخ شبهه:
1. قرآن کریم در صدد بیان نعمت های بهشتی بوده است. نعمت های مختلفی که هریک موجبات سرور اهل ایمان را فراهم می نمایند:

«و فیها ما تشتیه الانفس وتلذالاعین» و در آنجا است آنچه دلها آن را بخواهند و دیدگان را خوش آید(زخرف-71)
و در این راستا یکی از نعمت ها بحث نعمت همسر است چه برای مرد و چه برای زن. در هیچ جای قرآن کریم قید نشده است که نعمت های بهشتی صرفاً برای زنان است یا مردان، بلکه آنچه مورد تأکید قرار گرفته است این مطلب است که اگر مومن باشید از تمامی نعمت های بهشت برخوردار خواهید بود. ظواهر قرآن تأکید بر این امر دارند که نعمت های بهشتی برای مرد و زن مومنین است. و در جایی که آیه ای چون آیه شریفه «و لهم فیها ما یشاوون» در قرآن کریم وجود دارد که برخورداری از هرآنچه بخواهند را برای تمامی مومنین بیان می دارد ارائه چنین دلیلی ناممکن می نماید.
http://b2n.ir/zan1
*حقوق زنان در آخرت
http://b2n.ir/zan2

2. در مورد اینکه آیا کلمه حوری بهشتی فقط دلالت بر زنان بهشت دارد یا شامل مذکر هم بین مفسرین اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی از آنان معتقدند اساسا کلمه حور مونث نیست بلکه هر همسر بهشتی اعم از زن یا مرد را شامل می شود.
http://b2n.ir/hoori

3. آیاتی در قران است که دقیقا نشان از بهره مندی زنان از نعمات خدا در بهشت دارد. از جمله در داستان آسیه زن فرعون که از خدا می خواهد برای او در بهشت خانه ای بنا نهد، همچنین خداوند از حضرت مریم تجلیل می کند و او را از بندگان مقرب خود می داند.

4. عبادت بندگان دارای مراتب متفاوتی است درست است که عده ای برای رسیدن به وعده های الهی(بهشت) و عده ای برای رهایی از عذاب الهی(جهنم) اعمال عبادی خود را انجام می دهند، اما همین دو نوع عبادت نیز پس از ایمان و اعتقاد اولیه به خداوند است و بندگانی نیز هستند که نه از ترس جهنم و نه برای بهشت بلکه از جایی که خدای را شایسته عبادت می دانند اعمال عبادی خود را انجام می دهند.

5. در بینش اسلامی زن مظهر عطوفت و مهربانی و مملو از احساسات و عواطف است و به گُل تشبیه شده است و دارای چنان جایگاه رفیعی است که پیامبر بهشت را زیر پای مادران می داند.

6. بین زن و مرد تفاوت‌هایی از نظر توانایی‌های جسمی و روحی وجود دارد و به خاطر این تفاوت‌ها، بعضی از مسئولیت‌ها از زنان برداشته شده است؛ زیرا واگذاری مسئولیت‌ها بر حسب توانایی‌ها است. ویژگی روحی جدایی ناپذیر زنان روحیه انفعالی در قبال احساسات است و از آن‌جا که در رهگذر زعامت دینی،‌ هدایت امّت و قضاوت در مسائل، به ویژه اجرای حدود و قصاص مورد نظر است و در این راه چالش‌هایی وجود دارد، نیازمند به قاطعیت و قبول پیامدهای آن است، این مسئولیت به مردان واگذار شده است.
http://b2n.ir/tafavot

7. قرائت قران یا اقامه اذان از سوی زنان در مجالس زنانه، نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه شایسته نیز است. مسئله اینست که در مکان های عمومی بخاطر مصالح و شرایطی مناسب نیست. لزوم این حکم که زن جلو یا مساوی مرد، نماز نخواند، مورد اتفاق مراجع عظام نیست و بنابر روحیات و عواطف خدادادی و جاذبانه زن، این حکم رجحان دارد. اطلاعات بیشتر:
http://b2n.ir/zan.namaz

8. بطور کلی این امور جزو مسلّمات و ضروریات دینی به شمار نمی‌آید. و بین صاحب نظران و فقها اختلاف نظر می باشد. نکته ای که حائز اهمیت است، اینست که جایگاه زن و نقش او مورد تکریم و ارزش گذاری اسلام می باشد.

زن در آیات قرآن:
* دستور به مردان در مورد خوش رفتاری با زنان خود  "نساء، ۱۹"
* زن مکمل ، زینت و حافظ مرد "بقره‌، ۱۸۷"
* مایه خیر و آرامش "روم‌، ۲۱"
و...

زن در کلام معصومین (ع):
* پیامبر اکرم (ص) : زن لعبت است، هر کس او را گرفت مراقب باشد که ضایعش نسازد.
* پیامبر اکرم(ص):
آیا جای تعجب نیست که کسی همسرش را بزند و آنگاه با او دست به گردن شود؟!
* امام علی (ع):
زن چون گُلى است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و کار فرما.
و...

9. بنابراین زن و مرد از نظر حقوق الهی و انسانی یکسان بوده و ملاک برتری تقواست، لازمه ی عدالت و حقوق فطری و انسانی زن و مرد، عدم تشابه آنها در پاره‏ای از حقوق است.
http://b2n.ir/hogog.zan

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.